Superman
SAYA MAHU JADI SUPERMAN AWAK (ii)
Monday 21 December 2015 | 12:17 | 0 superr
2 Tahun kemudian...

Pada masa ini Diaa dengan Asy sibuk dengan pelajaran . Diaa sudah tidak seperti dulu lagi , tidak selekeh Dan comot seperti dulu . Oh ! Dan Diaa Dan Asy sudah tidak satu sekolah lagi disebabkan Asy terpaksa berpindah ke sekolah di Terengganu *Cerita aku baca jela* 

Oh ! Lupa , Asy Dan Diaa sudah lama tidak berjumpa semenjak Asy berpindah ke Terengganu . Mereka hanya ber"wasek" sahaja . Aliran yang diambil sama mereka berdua itu . Walaupun sudah lama tidak berjumpa tetapi mereka Masih sayangkn satu sama lain Dan saling mempercayai .

Tinggal beberapa bulan hendak SPM , Diaa minta Asy supaya "Awak ikut haluan awak , saya ikut haluan saya" dalam bahasa simplenya "kita putus" . Antara sebab ? Alaaaa , macam tak pernah buat pula korang ni , mestilah Alasanya "Saya nak fokus belajar" . 

Pada masa tu Asy teringat akan kata kawan sepermainanya dulu pesan  pada dirinya sejauh mana mereka berpisah jika jodoh mereka kuat pasti bertemu . Asy pegang kuat dengan kata kata itu , Asy tidak layan mana mana perempuan selepas itu Dan menjadi sombong Dan kedekut ilmu dengan Perempuan akibat dari perbuatan Diaa . 

Selepas beberapa hari ingin menduduki SPM , pelbagai halangan Dan rintangan yang ditempuhi oleh Asy antaranya bangun lewat ke Dewan peperiksaan Dan paling tidak dia lupakan, terlupa pakai baju sekolah . Nasiblah rumahnya Si Asy tu sebelah sekolah je . 

Selang beberape minggu , tamat sudah peperiksaan SPM . Ada dalam seminggu juga Asy duduk rumah mengabiskan beras je , Asy mari terfikir untuk bekerja . Berasa berani dan berjalan seperti seorang Askar menuju kearah Maknya didapur dengan penuh keyakinan dia tanya Mak dia "Mak ! Asy nak keje harini jugak !!!" . Slamber badak Mak dia jawab "Boleh! tapi duit gaji separuh separuh tau😎" .

Kat 10minit juga dia berfikir habis semua formula Matematik digunakan untuk kira gajinya yang tinggal jika bagi Mak nya separuh . Dalam hati dia berkata"Takpalah , Mak aku juga yang besarkan aku dari sebesar taik hidung dibahagi tujuh sampaikan sebesar gajah dibelah dua dah ni" . Lantas Dan lantak apa nak jadi dia bersetuju dengan syarat Mak dia bagi . 

Pada waktu itu juga dia bergegas menjadi seorang Mat rempitzzz yang inginkan pekerjaan . Dah habis satu Kuala Terengganu dia terokai tapi takde juga kerja kosong , last last dia lepak la kejab dekat kedai NaspuRani Cafe , secara kebetulan terjumpalah kawan sekolah dia dulu . Al Maklumlah dah seminggu tak jumpa mesti ah rasa rindu tu Ade sikit kan ? Elok je semua dah Sampai apa semua , Asy ni nak pergi Bayar . Masa Bayar dia nampak dekat kuanter tu "Kerja Kosong" elok tertampal dekat betul betul tepi kuanter . Penuh keyakinan Asy tanya "Kak , kerja kosong ni ada lagi tak ?" . Kak tu suruh tu sat nak panggil manager kedai tu , cakap punya cakap manager tu suruh tinggalkan Nombor telefon . Lepas tinggal nombor telefon Asy baliklah ke rumah dia . Petang tu dia dapat panggilan tidak dikenali , dia angkatlah lepastu Asy dengar suara lelaki kata "Esok awak free ? KALAU free esok start kerja k" , Asy dengan perasaan gembiranya dapat kerja sampaikan terkencing dalam seluar dia tak sedar sebab terlampau takut dengan panggilan tidak dikenali dengan suaranya seakan akan Ah Long . 

Bersambung...

Older Post | Newer Post